A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Люботинська гімназія №5 Люботинської міської ради Харківської області

Стратегія діяльності та розвитку

Дата: 02.09.2024 12:03
Кількість переглядів: 5

Стратегія діяльності та розвитку

Люботинської гімназії № 5

Люботинської міської ради Харківської області

 

на період 2020 – 2025 роки

 

Паспорт

Назва програми

Програма розвитку Люботинської гімназії № 5 Люботинської міської ради Харківської області як адаптивної школи[1], яка впроваджує сучасні педагогічні технології освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті Концепції «Нової української школи».

Підстави для розвитку програми

Закон України «Про освіту»,

«Про загальну середню освіту».

Концепція Нової української школи

Інші чинні документи, що регламентують освітню діяльність

Статут школи

Автори програми розвитку гімназії

Адміністрація закладу освіти, методична рада

Виконавці програми розвитку

Адміністрація закладу освіти

Педагогічний та учнівський колектив

ГО ”Спілка батьків учнів гімназії № 5”

Громадські організації та об’єдання

Терміни виконання

1. Концептуально-організаційний етап

вересень 2020 р. – серпень 2021 р.

2. Розвивально-формуючий етап

вересень 2021 р. – серпень 2024 р.

3. Результативно-узагальнюючий етап

Вересень  2024 р. – серпень 2025 р.

Ресурсне забезпечення

Підвищення кваліфікаційного рівня педагогів.

Залучення фахівців державних та громадських організацій у якості консультантів.

Розробка та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків тощо); підвищення ефективності використання бюджетних коштів.

Структура

Вступ

Загальні положення

Загальна стратегія розвитку закладу освіти

  • Управлінський аспект
  • Методичний аспект
  • Виховний аспект
  • Психолого-педагогічний аспект
  • Фінансово-господарський аспект

Модель випускника

Очікувані результати

Стратегічні проєкти

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Актуальність програми:

Освітній заклад – мікромодель будь-якого суспільства, а значить від неї залежить, якою буде Україна третього тисячоліття. Сьогодення розвитку нашої держави внесло зміни у соціальне замовлення для освітньої галузі: зараз ми говоримо не про освіту на все життя, а освіту через усе життя.

Особлива увага має приділятися закладу освіти, що є освітньо-культурними осередками мікрорайонів населених пунктів, які мають територіальне віддалення від центральних освітніх установ. Адже такий освітній заклад є своєрідним оберегом, добрим домом і теплим вогником для дітей і дорослих. Саме в цих закладах можуть реалізувати право на освіту діти, які з суб’єктивних чи об’єктивних причин не потрапили в елітарні навчальні заклади (гімназії, ліцеї).

Отже, у віддалених від центру населеного міста мікрорайонах необхідна адаптивна школа - освітній заклад зі змішаним контингентом учнів, де навчаються обдаровані і звичайні діти, а також учні, що потрібують корекційно-розвиваючого навчання (зокрема, діти з родин ромів, які не можуть отримати вдома гідну освітню підтримку). Першорядне значення в діяльності адаптивної школи набуває опора на «сильні» сторони особистості та створення на цій основі умов для вибору дитиною власної позиції по відношенню до знань, по відношенню до інших людей, по відношенню до себе. Тим самим в центрі уваги адаптивної школи знаходяться поряд із технологічними аспектами діяльності й особистісні.

 

Мета стратегії розвитку закладу освіти – визначити перспективи розвитку освітньої установи як закладу, що надає якісну сучасну освіту шляхом вільного творчого навчання відповідно до суспільних потреб, зумовлених розвитком української держави.

 

Освіта є основою інтелектуального, фізичного і культурного розвитку особистості, її успішної соціалізації, економічного добробуту, запорукою розвитку суспільства. Саме тому основними стратегічними завданнями розвитку закладу на 2020 – 2025 роки є:

1. Формування багатомірного освітнього простору для здобувачів освіти, орієнтованого на автономію, академічну свободу для всебічного розвитку особистості, як найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей.

2. Забезпечення якості надання освітніх послуг на початковому, базовому та профільному середньому рівнях освіти.

3. Формування цінностей і необхідних для самореалізації здобувачів освіти компетентностей.

4. Гуманістична направленість педагогічного процесу, повага до особистості учасників освітнього процесу.

5. Надання освітніх послуг через форми здобуття освіти згідно чинного законодавства (очна, дистанційна, сімейна, екстернатна, мережева, педагогічний патронаж).

6. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям, громадськості, суспільства.

7. Розвиток творчої ініціативи та академічної свободи педагогів в пошуках нових форм і методів педагогічної діяльності для надання якісних освітніх послуг.

8. Розвиток в здобувачів освіти пізнавальних інтересів і здібностей, потреби глибокого і творчого оволодіння знаннями, навчання самостійного набуття знань, прагнення постійно знайомитися з найновішими досягненнями науки і техніки.

9. Прищеплення здобувачам освіти шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій усіх народів, що населяють Україну.

10. Врахування вікових і індивідуальних особливостей здобувачів освіти і вибір оптимальної системи способів навчання і виховання з врахуванням індивідуальних рис характеру кожної дитини.

11. Створення умов для надання освітніх послуг особам з особливими освітніми потребами (інклюзивне, індивідуальне навчання).

12. Виховання свідомого відношення до всіх видів діяльності і людських відносин на основі самостійності та творчої активності здобувачів освіти.

13. Збереження та зміцнення морального та фізичного здоров’я учасників освітнього процесу.

14. Підвищення професійного рівня кадрового по­тенціалу згідно Положення про атестацію та сертифікацію педагогічних працівників.

15. Перехід на академічну, організаційну, фінансову, кадрову автономію закладу

16. Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості з приводу роботи закладу на власному вебсайті.

 

1. Вступ

Підготовка Стратегії розвитку Люботинської гімназії № 5 Люботинської міської ради Харківської області на 2020 - 2025 роки зумовлена якісним оновленням змісту освіти згідно нового Закону України «Про освіту», Концепції Нової української школи, який полягає в необхідності привести її у відповідність із європейськими стандартами, потребами сучасного життя, запитами суспільства щодо надання якісних освітніх послуг. Пріоритетними напрямами розвитку освіти є формування сучасних освітніх компетенцій та формування високого рівня інформаційної культури кожного члена суспільства, якісну підготовку підростаючого покоління до життя в основі якого закладена повна академічна свобода.

Стратегія розвитку закладу визначає основні шляхи, скеровує педагогів до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення освітнього середовища, у якому б реалізувалася сучасна модель випускника, особистості, готової до життя з самореалізацією компетенцій, наданих під час здобуття освіти.

Стратегія розвитку закладу спрямована в площину цінностей особистісного розвитку, варіативності й відкритості освітньої системи закладу, зумовлює модернізацію чинників, які впливають на якість освітнього процесу, змісту освіти, форм і методів навчання й виховання, внутрішнього та зовнішнього моніторингів якості знань здобувачів освіти та якості надання педагогами освітніх послуг, прийнятті управлінських рішень.

Стратегія розвитку закладу є комплексом методичних, матеріально-технічних та управлінських проєктів із визначенням шляхів їх реалізації. У ній максимально враховані потреби учасників освітнього процесу.

Проєкти, з яких складається Стратегія розвитку закладу, допоможуть вирішити такі завдання:

  • організація освітньої роботи в закладі відповідно вимогам нового Закону України «Про освіту», підтримка обдарованої молоді;
  • створення умов для проведення освітнього процесу, які забезпечують збереження фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти попередження булінгу;
  • організація моніторингів якості знань та надання освітніх послуг;
  • професійний розвиток педагогічних кадрів;
  • забезпечення, оптимізація та покращення матеріально-технічної бази;
  • забезпечення прозорості та інформаційної відкритості роботи закладу.

Сьогодення вимагає від нас підготовки конкурентоспроможних випускників, які адаптовані до швидкозмінних вимог суспільства, володіють певною системою цінностей, мають високі розумові здібності. Випускник закладу освіти повинен володіти комплексом різноманітних знань, навичок і особистісних якостей, що дадуть йому змогу стати висококваліфікованим фахівцем, самостійно приймати рішення, бути ініціативним, брати на себе відповідальність та ефективно взаємодіяти з оточенням. Як допомогти йому пристосуватися до життя, почуватися спокійно і впевнено, як зберегти емоційне благополуччя? Відповіді на ці питання і дає нам модель школи з адаптивним освітнім процесом.

 

Основними результатами Стратегії розвитку освітнього закладу як адаптативної школи будуть удосконалення й модернізація сучасного освітнього середовища закладу, системні позитивні зміни, підвищення якості надання освітніх послуг. Стратегія розвитку закладу дасть можливість виробити пріоритетні напрями діяльності школи на найближчі роки.

 

2. Загальні положення

Пріоритетним напрямком сучасної освітньої системи України, що підтверджено сучасними державними законами та нормативними документами, є доступ до якісної освіти, до найкращих світових здобутків у освітній галузі.

Новий Закон України про освіту та Концепція НУШ орієнтує педагогів на персональну відповідальність за якість надання освітніх послуг та перехід від декларування переваг особистісної моделі до її практичного впровадження. Визначено вимоги до якості знань здобувачів освіти, які відповідають змісту і структурі предметних компетентностей (знає, розуміє, застосовує, аналізує, виявляє ставлення, оцінює тощо). Разом із предметною підготовкою за роки здобуття загальної середньої освіти діти мають оволодіти ключовими компетентностями, до яких, згідно з міжнародними стандартами, віднесено: уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами; математична і базова компетентності в галузі природознавства і техніки; інформаційно-комунікаційна; соціальна і громадянська; загальнокультурна; підприємницька; здоров’язберігаюча. Державний стандарт ґрунтується на засадах особистісно орієнтованого, компетентнісного та діяльнісного підходів. Діяльнісний підхід спрямований на розвиток умінь і навичок здобувачів освіти, застосування здобутих знань у практичній ситуації, пошук шляхів інтеграції до соціокультурного та природного середовища.

Основна мета діяльності закладу освіти – це безперервний процес підвищення ефективності освітнього процесу з одночасним урахуванням потреб суспільства, а також потреб особистості здобувача освіти. Цьому сприяє застосування новітніх досягнень педагогіки та психології, використання інноваційних технологій навчання, комп’ютеризація освітнього процесу.

Освітній процес закладу спрямований на формування у випускника школи якостей, необхідних для життєвого та професійного визначення, а саме:

  • орієнтації у сучасних реаліях і підготовленості до життя у ХХІ столітті;
  • здатності до самовизначення, саморозвитку, самоосвіти;
  • володіння іноземною мовою;
  • наявності життєвого досвіду спілкування, роботи в колективі, під керівництвом, та самостійно, з довідковою літературою;
  • високого рівня освіченості, культури, здатності до творчої праці, професійного розвитку;
  • вільного володіння комп’ютером, високого рівня культури користування ІКТ;
  • готовності до вибору професії відповідно до своїх здібностей та можливостей, потреб ринку праці;
  • формуванню трудової та моральної життєвої мотивації, активної громадянської і професійної позиції.

Слід зазначити, що у сучасних умовах міжособистісна комунікація є не лише умовою соціального буття людини, але і найважливішою складовою професійної діяльності фахівця. У цих умовах кваліфікованість та успішність виконання професійних завдань залежить від якості взаємодії з людьми в конкретних соціокультурних та професійних ситуаціях.

Комунікативна компетентність є рівнем комунікативної культури, що забезпечує результативність поведінки в певних умовах. А тому одним із пріоритетних завдань закладу освіти є розвиток саме комунікативних компетентностей здобувачів освіти, у тому числі:

  • толерантність;
  • висока комунікативність;
  • творча активність;
  • рефлективність;
  • емпативність;
  • сенситивність.

В основу Стратегії розвитку закладу покладено системний підхід, спрямований на застосування сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті Концепції «Нової української школи».

Стратегія розвитку закладу повністю підпорядкована освітній меті – виявленню і розвитку здібностей кожної дитини, формуванню духовно багатої, фізично розвиненої, творчо мислячої, конкурентоспроможної особистості – громадянина України.

Ми повинні зробити все для того, щоб випускники школи були максимально здоровими – фізично і психологічно, підготовленим до життя. А для цього – будувати освітній процес на принципах гуманізації та демократизації, на основі педагогіки партнерства – тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти – педагоги – батьки здобувачів освіти».

Школярів необхідно привчити до життя,  навчити розуміти його, допомогти знайти в ньому своє гідне місце. Навчити міркувати та розвинути їхні практичні навички. В. Сухомлинський стверджував, що «ми виховуємо не носіїв знань, а людину, яка повинна жити в суспільстві і приносити йому користь»

Упродовж усього життя людині доводиться адаптуватися до різних ситуацій. Проблема адаптації до умов оточуючого середовища, зокрема нового освітнього процесу, є однією з актуальних у сучасній педагогіці та психології.

Прийшовши до школи, дитина увесь час адаптується: до товаришів, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня.

Ефективність процесу шкільної адаптації значною мірою визначає успішність навчальної діяльності, збереження фізичного і психічного здоров’я дитини. Для того, щоб школяр адаптувався до нових умов, він має знайти адекватні засоби і способи організації своєї поведінки: орієнтування в ситуації, одержання необхідної інформації, мотивація дотримання вимог, наявність здібностей і можливостей, уміння враховувати не тільки реалізацію своїх потреб, а й інтересів та потреб інших. Все це буде можливим лише за однієї умови – формування адаптивного освітнього процесу.

Адаптивна школа

  • це школа для всіх учнів з різними рівнями здібностей;
  • враховує можливості всіх учнів, орієнтована на задоволення їх різноманітних пізнавальних потреб та інтересів;
  • забезпечує умови для їхнього життєвого самовизначення і самореалізації.

Адаптивність школи – це її здатність забезпечити для кожної дитини:

  • відкритість і дружній характер інформаційного, пізнавального, соціального середовища в школі;
  • розмаїтість освітніх програм та узгоджених з ними освітніх технологій (з урахуванням індивідуальних особливостей та інтересів дитини);
  • повноцінність емоційно-морального, інтелектуального, фізичного розвитку.

Концептуальні ідеї адаптативного закладу освіти:

  • ідея гуманітарно-культурологічного підходу;
  • ідея особистісно-діяльнісного підходу;
  • ідея діалогічного підходу;
  • ідея рефлексивного підходу;
  • ідея відкритості освітнього середовища школи, пріоритету позитивного зворотного зв’язку;
  • ідея інтеграції змісту.

Функції адаптивного закладу освіти:

  • Функція збереження і зміцнення здоров’я учнів: побудова та реалізація освітнього процесу у відповідності до фізіологічних можливостей дітей
  • Орієнтаційна функція: допомога школяреві в його життєвому, особистісному і професійному самовизначенні
  • Реабілітаційна функція: орієнтація педагогів на відновлення впевненості школярів у своїх можливостях за допомогою забезпечення задоволення ними змістом і процесом освітньої діяльності
  • Корекційна функція: подолання відставання учнів, неуспішності, а також різноманітних відхилень у поведінці
  • Стимулююча функція: стимулювання самопізнання школярів і підведення їх до побудови індивідуальних програм саморозвитку
  • Пропедевтична функція: здійснення педагогічної підтримки дитини в освітньому процесі

 

3. Загальна стратегія розвитку закладу

Освіта сьогодні – це становлення людини, віднаходження нею себе, свого «Я». А це означає, що надання освітніх послуг здійснюється не тільки в інтересах держави, а й в інтересах особистості, громади, тому пріоритет освіти змінюється на особистісно компетентнісно орієнтований. Це забезпечує комфортні, безконфліктні й безпечні умови розвитку дитини, всебічно реалізує її природний потенціал, а досягнення здобувача освіти розглядаються як компетентність, характеристики якої можна визначити шляхом моніторингу надання якісних освітніх послуг. Тому педагогічний колектив працюватиме над удосконаленням освітнього процесу, переорієнтацією його організації на результат – модель компетентного випускника, який сьогодні в школі опановує життя, чия якість залежатиме від рівня розвитку життєвої компетентності.

Провідна ідея закладу – створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти – батьки здобувачів освіти – педагоги», створити сприятливе освітнє середовище на основі демократизації, гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямоване на зміцнення здоров’я дітей, створення умов для фізичного розвитку, соціальної адаптації, духовного зростання; орієнтувати внутрішній світ дитини на збагачення індивідуального досвіду, самопізнання, самооцінки, саморозвитку, самовизначенні, самореалізації.

Перспективи, які ставить перед собою колектив:

  1. Всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей; формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей.
  2. Виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству.
  3. Створення умов для надання якісних освітніх послуг шляхом тісної взаємодії в системі «здобувачі освіти – батьки здобувачів освіти – педагоги» з метою підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору

Заклад досліджуватиме відповіді на запитання:

  • Який заклад освіти потрібно дитині у віддаленому від центру міста, де поряд немає позашкільних центрів розвитку?
  • Як допомогти їй пристосуватись до освітнього життя, почуватися спокійно і впевнено?
  • Як зберегти її емоційне благополуччя – таке необхідне для повноцінного розвитку і здоров’я?

Загальна мета діяльності закладу – реалізація Державних стандартів у галузі освіти, створення умов для підвищення рівня розвитку кожної дитини, її самореалізації; здійснення ефективної підготовки випускників до майбутнього життя. Кожен здобувач освіти під час освітнього процесу повинен отримати знання та компетентності, які знадобляться йому в самостійному дорослому житті.

 

Розвиток життєвої компетентності

Статус людини в суспільстві залежить від неї самої: швидкоплинність соціального прогресу, динамічних змін зумовлює потребу в постійній роботі над собою, у розвитку життєвої компетентності, посиленні відповідальності молодої людини за своє майбутнє, за можливість досягнення життєвого успіху.

Реалізація цілей і завдань здійснюється через

    • управлінську;
    • дидактичну;
    • виховну;
    • науково-методичну;
    • суспільно-педагогічну діяльність;
    • діяльність психологічної служби.

 

Управлінський аспект

Мета управлінської діяльності: координація дій усіх учасників освітнього процесу, створення умов для їх продуктивної творчої діяльності.

Основні завдання:

1. Управління якістю освіти на основі інноваційних технологій та освітнього моніторингу.

2. Забезпечення відповідної підготовки педагогів, здатних якісно надавати освітні послуги здобувачам освіти.

3. Виконання завдань розвитку, спрямованих на самореалізацію особистості.

4. Створення умов для продуктивної творчої діяльності та проходження атестації та сертифікації педагогів.

Шляхи реалізації:

1. Впровадження в практику роботи школи інноваційних технологій.

2. Створення сприятливого мікроклімату серед учасників освітнього процесу для успішного реалізації їх творчого потенціалу.

3. Забезпечення виконання замовлень педагогічних працівників щодо підвищення їх фахового рівня через заняття самоосвітою.

4. Підтримка ініціативи кожного учасника освітнього процесу в його самореалізації.

5. Розкриття творчого потенціалу учасників освітнього процесу.

6. Стимулювання творчості учасників освітнього процесу.

Організаційно-педагогічну модель управлінської діяльності складають:

    • загальні збори;
    • педагогічна рада;
    • рада школи;
    • атестаційна комісія;
    • учнівське самоуправління;
    • громадські організації.

Механізм управлінської діяльності включає:

    • діагностику,
    • керування освітньою діяльністю,
    • моніторинг.

Річне планування здійснюється з використанням перспективного планування. План будується на основі підготовки інформаційної довідки про діяльність закладу протягом навчального року, проблемного аналізу стану справ згідно зі Стратегією розвитку закладу освіти.

При складанні плану використовується структурування, постановка мети, визначення завдань, прогнозування результатів, складання алгоритму дій на кожному етапі. План підлягає експертизі в кінці року.

З метою демократизації контролю в управлінській діяльності передбачається залучення до нього працівників всіх ланок закладу, робота педагогів в режимі академічної свободи.

 

Методичний аспект

Мета методичної роботи закладу: створення комфортних умов для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного педагогічного працівника

Основні завдання:

1. Створення атмосфери творчого пошуку оригінальних нестандартних рішень педагогічних проблем.

2. Формування в педагогів готовності до проходження атестації та сертифікації, впровадження сучасних інноваційних технологій.

3. Формування прагнення до оволодіння педагогікою співпраці та співтворчості на принципах особистісно орієнтованих методик надання освітніх послуг.

4. Спрямування діяльності учнів за допомогою професійного мудрого керівництва з боку педагогічного колективу.

Шляхи реалізації:

1. Постійний моніторинг рівня професійної компетентності, якості надання освітніх послуг.

2. Створення моделей методичної роботи з групами педагогів різного рівня професіоналізму.

3. Удосконалення особистого досвіду на основі кращих досягнень науки і практики викладання.

4. Участь у конкурсах педагогічної майстерності на різних рівнях.

 

Виховний аспект

Мета виховної роботи: сприяння в розвитку пізнавальної творчої активності особистості; розвиток природних здібностей, уяви і продуктивного мислення з гуманістичним світосприйняттям і почуттям відповідальності за долю України, її народу; виховання естетичних смаків; ведення здорового способу життя.

Основні завдання:

1.Формування основ наукового світогляду, пізнавальної активності і культури розумової праці, вироблення уміння самостійно здобувати знання, застосовувати їх у своїй практичній діяльності.

2. Виховання почуття любові до Батьківщини і свого народу як основи духовного розвитку особистості, шанобливе ставлення до історичних пам’яток.

3.Сприяти формуванню навичок самоврядування, соціальної активності і відповідальності в процесі практичної громадської діяльності, правової культури, вільного володіння державною мовою, засвоєння основ державного і кримінального права, активної протидії випадкам порушення законів.

4. Підготовка випускників до свідомого вибору професії.

5. Залучення до активної екологічної діяльності, формування основ естетичної культури, гармонійний розвиток духовного, фізичного та психічного здоров’я.

6.Затвердження культури здорового способу життя.

Шляхи реалізації

1.Організація і проведення засідань методичного об’єднання класних керівників відповідної тематики

2. Створення безпечного толерантного середовища шляхом удосконалення соціального захисту учнів, у тому числі дітей пільгових категорій;

3. Здійснювати соціально-педагогічний супровід дітей-сиріт, дітей під опікою, дітей, які знаходяться в складних умовах проживання, дітей з неповних та малозабезпечених сімей, дітей–інвалідів, дітей, які проживають в сім’ях групи ризику, дітей з багатодітних сімей та з сімей учасників АТО.

4. Мобілізація загальнолюдських цінностей як ресурсу особистісного зростання школярів; спрямувати виховну роботу на прищеплення здорового способу життя та зміцнення моральності.

5. Створити оптимальні умови для виявлення, розвитку й реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямах: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.

6. Організувати діяльність закладу освіти як зразок демократичного правового простору та позитивного мікроклімату через структуру шкільного і класного учнівського самоврядування, стимулювання внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх посильної участі у справах учнівського колективу;

7. Впровадження активних форм виховної роботи шляхом застосування інноваційних методів та прийомів.

 

Психолого-педагогічний аспект

Мета: формування особистості через шкільне та сімейне виховання з урахуванням індивідуальних особливостей, здібностей, умінь та навичок.

Основні завдання:

1. Створення:

    • ситуації творчості для всіх учасників освітнього процесу;
    • умов для соціальної самореалізації учасників освітнього процесу;
    • умов для позитивної адаптації учнів до навчання у школі.

2. Посилення впливу шкільного та сімейного виховання на формування:

    • стійкої мотивації до здобуття освіти;
    • високої духовної культури;
    • моральних переконань;
    • трудового виховання дітей.

3. Забезпечення якісного психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу.

4. Практичне забезпечення корекційно-розвивальної роботи:

    • діагностики особистісного розвитку;
    • ціннісних орієнтацій;
    • соціального статусу;
    • виявлення вад і проблем соціального розвитку дитини.

5. Орієнтація на соціально-психологічну профілактику негативних явищ в освітньому середовищі, профілактику девіантної поведінки, булінгу.

Шляхи реалізації:

1 . Психолого-педагогічна діагностика з виявлення у дітей:

    • здібностей;
    • схильностей;
    • потреб;
    • відстеження динаміки і розвитку обдарованих та здібних учнів; дітей, які потребують особливої педагогічної уваги.

2. Консультації та навчання батьків, проведення батьківських всеобучів.

3. Створення сприятливого психологічного клімату у всіх структурних підрозділах освітнього процесу.

4. Морально-культурний особистий досвід учасників освітнього процесу.

 

Фінансово-господарський аспект

Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі коштів Державного та місцевого бюджетів, що надходять у розмірі, передбаченому нормативами фінансування закладу для забезпечення належних умов його життєдіяльності.

Джерелами позабюджетного фінансування закладу є добровільна благодійна допомога батьків та спонсорів.

Матеріально-технічне забезпечення умов реалізації Стратегії розвитку закладу здійснюється шляхом:

    • перехід до автономії закладу освіти (фінансову незалежність):
    • створення нового освітнього середовища у навчальних кабінетах;
    • окультурення території закладу;
    • заміна комп’ютерної техніки;
    • поповнення існуючих кабінетів необхідними меблями;
    • поповнення бібліотечного фонду.

 

4. Модель випускника:

Моделлю випускника є громадянин держави, який:

    • має активну позицію щодо реалізації ідеалів і цінностей України, прагне змінити на краще своє життя і життя своєї країни;
    • є особистістю, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язку між індивідуальною свободою, правами людини та її громадянською відповідальністю;
    • уміє грамотно сприймати та уміє аналізувати проблеми суспільства, бути конкурентноспроможним на ринку праці, впевнено приймати сучасні реалії ринкових відносин, використовувати свої знання на практиці;
    • уміє критично мислити;
    • здатний до самоосвіти і саморозвитку;
    • відповідальний, уміє використовувати набуті компетенції для творчого розв’язання проблеми;
    • уміє опрацювати різноманітну інформацію.

 

 

 

5. Очікувані результати

Педагоги, як учасники дидактичної підсистеми, сприяють опануванню дитиною компетенцій гармонійної особистості, забезпечують сприятливі умови для фізичного, інтелектуального, психологічного, духовного, соціального становлення особистості школярів, досягнення ними рівня освіченості, який відповідає ступеню навчання та потенційним можливостям здобувачів освіти.

Реалізація сучасних педагогічних технологій освіти на засадах компетентнісного підходу в контексті Концепції «Нової української школи» в школі сприяє:

    • розкриттю та розвитку здібностей, талантів і можливостей кожної дитини на основі партнерства між учителем, учнем і батьками;
    • удосконаленню мотиваційного середовища дитини;
    • широке застосування методів викладання, заснованих на співпраці (ігри, проєкти – соціальні, дослідницькі, експерименти, групові завдання тощо). Учні залучатимуться до спільної діяльності, що сприятиме їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду.
    • особиста відповідальність педагога за результати наданих освітніх послуг;
    • підвищення професійної майстерності педагогів шляхом проходження атестації та сертифікації;
    • накопичення особистого педагогічного досвіду (створення авторських програм, методичних розробок тощо);
    • здійснення комп’ютеризації освітнього процесу;
    • розширення мережі гуртків;
    • залучення здобувачів освіти до участі в управлінні освітніми справами в різних видах діяльності;
    • посилення оздоровчої спрямованості освітнього процесу, комплексного підходу до гармонійного формування всіх компонентів здоров’я;
    • створення інформаційного забезпечення для переходу закладу до роботи в відкритому інноваційному режимі;
    • упровадження інноваційних методів формування життєвої компетентності учнів;
    • автономія закладу (академічна, організаційна, кадрова, фінансова).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стратегічні проєкти

 

Проєкт

«Єдиний інформаційний простір»

на 2020-2025 роки

Мета проєкту:

створення єдиного інформаційно-освітнього простору, який включає сукупність технічних, програмних, телекомунікаційних і методичних засобів, що дозволяють застосовувати в освітньому процесі нові інформаційні технології і здійснювати збір, зберігання і обробку даних системи освіти.

Єдиний інформаційно-освітній простір здійснює підтримку освітнього процесу і автоматизацію управлінської діяльності, забезпечує підвищення якості освіти і будується на основі розвитку ІКТ компетенцій адміністрації, педагогів та здобувачів освіти.

Основними учасниками і користувачами єдиного інформаційно-освітнього простору мають бути: педагоги, здобувачі освіти, адміністрація школи, батьки.

 

Етапи реалізації програми проєкту

Напрямки діяльності

Етапи реалізації

1 етап (Організаційний)

2 етап (Реаліза-ційний)

3 етап (Узагальнюючий)

Розробка та затвердження схеми інформаційного простору закладу

+

   

Підключення всіх користувачів навчального закладу до мережі Інтернет

 

+

+

Створення умов для навчання співробітників школи нових комп’ютерних технологій

+

+

+

Створення внутрішньої бази інформаційних ресурсів

+

+

+

Систематизація інформаційних ресурсів закладу

 

+

+

Удосконалення шкільного сайту і робота з ним

+

+

+

Інформатизація бібліотечної діяльності

 

+

+

Оснащення предметних кабінетів інтерактивним устаткуванням

   

+

Впровадження навчальних програм з ІКТ – підтримкою

+

+

+

Впровадження дистанційної освіти

+

+

+

Організація системи інформаційної безпеки закладу

 

+

+

Організація внутрішньої системи підтримки обміну досвідом в галузі ІКТ

 

+

+

 

Етапи реалізації проекту

№ п/п

Захід

Термін

Відповідальний

І Організаційний етап 2020-2021 рр

1

Моніторинг вивчення реального рівня володіння ІКТ учителями.

2020 р.

Заступник директора з НВР

2

Створення умов для навчання співробітників школи нових комп’ютерних технологій

2020 р.

Директор школи, заступники директора, вчитель інформатики

3

Вивчення передових освітніх технологій

Протягом року

Директор, заступники директора, вчителі

4

Створення внутрішньої бази інформаційних ресурсів

Протягом року

Директор, заступники директора

5

Впровадження навчальних програм з ІКТ – підтримкою

Протягом року

Заступник директора з НВР, вчителі, керівники МО.

Методичні заходи на реалізацію проєкту

6

Круглий стіл «Проєктна технологія: суть, досвід використання, перспективи».

2020 р.

Заступник директора з НВР вчитель інформатики

7

Методична лабораторія

«Комп’ютерні технології – один із шляхів підвищення мотивації на уроках»

2020 р.

Голови МО

ІІ етап (2021 – 2023 р.р.) (Реалізаційний )

1

Нарощування комп’ютерної мережі у школі

2021 – 2024 роки

Адміністрація школи

2

Систематизація інформаційних ресурсів закладу

2021 рік

Вчителі

4

Розвиток шкільного сайту

2021- 2023 роки

Заступник директора

5

Залучення батьків до спілкування через ІКТ – технології (сайт школи, блоги вчителів)

2021- 2024 н.р.

Адміністрація школи, батьківська громада.

6

Інформатизація бібліотечної діяльності

2021- 2024 роки

Бібліотекар

7

Продовження впровадження навчальних програм з ІКТ – підтримкою

2021 – 2024 роки

Директор, заступник директора, вчителі.

8

Організація внутрішньої системи підтримки обміну досвідом в галузі ІКТ

2021 – 2024 роки

Заступники директора,

Голови МО

Методичні заходи на реалізацію проєкту

9

Педагогічна рада «Використання ІКТ в процесі самоосвіти вчителів як засіб підвищення професійної компетентності»

2021 рік

Заступник директора з НВР

10

Методичний міст «Можливості ІКТ та мультимедійних засобів навчання в організації активної навчально-пізнавальної діяльності школярів»

2022 рік

Заступник директора з НВР

11

Круглий стіл «Дистанційна освіта – один із напрямків розвитку освітнього процесу. Можливості та напрямки дистанційної освіти для вчителів і учнів»

2023 рік

Заступник директора з НВР

12

Методичний практикум «Конструювання та раціональна організація комп’ютерного-орієнтованого уроку. Перспективи та вдосконалення»

2024 рік

Вчитель інформатики

13

Батьківський лекторій «Безпека в Інтернеті – контроль»

2021 рік

Директор

III етап -2022 рік (Узагальнюючий)

1

Мультимедійне оснащення навчальних кабінетів. Створення умов для навчання співробітників школи нових комп’ютерних технологій.

2025 рік

Адміністрація школи, вчителі, меценати, благодійні організації

2

Систематизація інформаційних ресурсів закладу

2025 рік

Директор, заступники директора, вчителі

3

Оснащення предметних кабінетів інтерактивним устаткуванням

2025 рік

Адміністрація школи, вчителі, меценати, благодійні організації

4

Впровадження дистанційної освіти

За потреби

Адміністрація школи, вчителі.

 

Очікувані результати:

      • створення комп’ютерної інфраструктури освітнього закладу;
      • об’єднання вчителів різних спеціальностей для реалізації Стратегії розвиту школи;
      • створення матеріально-технічної та науково-методичної бази даних;
      • оновлення наповнюваності шкільного сайту;
      • практичне засвоєння, а в подальшому застосування педагогами та здобувачами освіти ІКТ в освітньому процесі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проєкт

«Обдарована дитина»

на 2021-2025 роки

Мета проєкту:

створення оптимальних умов для виявлення, розвитку і реалізації потенційних можливостей обдарованих дітей у всіх напрямках: інтелектуальному, творчому, спортивному, естетичному.

 

Шляхи реалізації проєкту

Зміст заходу

Термін

Виконавці

Організаційно-педагогічні заходи

1

Систематично поповнювати  інформаційний банк даних про:

· інтелектуальнообдарованих дітей;

· творчообдарованих дітей;

· спортивнообдарованих дітей;

· технічнообдарованих дітей

До 01.10 щороку

Заступник директора з ВР

2

Висвітлювати інформацію про обдарованих дітей, їх досягненнях на сайті гімназії

систематично

Заступник директора з ВР

3

Оформити і поповнювати портфоліо для роботи з обдарованими дітьми з метою визначення творчо обдарованих підлітків та надання їм необхідної підтримки

До 01.10 кожного року

Заступник директора з ВР

4

Здійснювати інформаційно-педагогічний супровід обдарованих дітей з метою надання консультацій щодо створення особистих портфоліо в рамках · круглого столу «Портфоліо здобувача освіти – крок до успіху»

До 15.12 кожного року систематично

Заступник директора з ВР

5

Забезпечення умов для систематичного підвищення майстерності вчителів, які працюють з обдарованими дітьми, шляхом участі в семінарах і практикумах.

Постійно

Адміністрація школи

6

Поновлювати методичними рекомендаціями науково-методичну базу даних з формування психолого-фізіологічної стійкості, профілактики стресів, розумових, емоційних перевантажень здобувачів освіти

До 15.09 кожного року

Психологічна служба

7

Здійснення особистісно орієнтованого підходу до здобувачів освіти шляхом впровадження нових технологій освітнього процесу

2021-2025 роки

Педагоги, класні керівники

8

Координація дій з культурно-просвітницькими закладами регіону

Постійно

Адміністрація школи

9

Здійснення педагогічного відбору методик педагогічних технологій, особистісно розвивальних методик з предметів, що відповідають формам і завданням здобуття освіти обдарованих дітей. Поповнювати методичну скарбничку «Сучасні форми, методи і прийоми роботи з обдарованими дітьми»

Постійно

Керівники МО

10

Пропаганда кращих авторських розробок дидактичного, психолого-педагогічного забезпечення освітнього процессу  на засіданнях МО під час участі в педагогічних семінарах

2 рази на рік

Керівники МО Психологічна служба

Соціально-психологічне забезпечення

11

Розробка та апробація системи ранньої поетапної діагностики та своєчасного виявлення талановитих дітей

2021 – 2025 роки

Психологічна служба

12

Здійснювати психологічний моніторинг з метою виявлення обдарованих учнів

Постійно

Психологічна служба

13

Організація семінару для педагогів, спрямованого на підвищення рівня їхньої психолого-педагогічної підготовки для роботи з обдарованими дітьми

Постійно

Психологічна служба

14

Проведення психологічних обстежень особливостей обдарованих дітей за методикою ПДО, Леонгарда, Шмішека, Кетелла.

Постійно

Психологічна служба

15

Впровадження в роботу рекомендацій з профілактики емоційних та розумових перевантажень, запобігання стресів обдарованих дітей

Постійно

Психологічна служба

16

Удосконалення алгоритмів, пам’яток для обдарованих дітей, способів проведення самостійної науково-дослідницької діяльності.

2021-2025 роки

Психологічна служба

17

Залучення здобувачів освіти до соціологічних досліджень як форми наукової роботи

Постійно

Соціально-психологічна служба

18

Організація консультування батьків здобувачів освіти щодо роботи з обдарованими дітьми

Постійно

Соціально-психологічна служба

19

Підвищення рівня мотивації здобувачів освіти закладу як основа здобуття якісної освіти

Постійно

Психологічна служба, вчителі, класні керівники

Педагогічний супровід

20

Удосконалення системи заходів щодо ефективної підготовці здобувачів освіти до участі у І етапі олімпіад з базових дисциплін

Постійно

Заступник з НВР

21

Організація і проведення предметних олімпіад

Жовтень кожного року

Заступник з НВР

22

Підготовка здобувачів освіти до участі в ІІ, ІІІ, ІV етапах предметних олімпіад

Постійно

Заступник з НВР Педагоги

23

Організувати та взяти участь в міжнародних інтерактивних конкурсах з предметів природночо-математичного циклу («Кенгуру», «Левеня» та інші), філологічного циклу («Геліантус», «Грінвіч» тощо)

Кожного року

Заступник з НВР

Педагоги

24

Сприяти участі широкого загалу учнівського колективу в учнівських Інтернет-олімпіадах та конкурсах на сайтах та освітніх платформах («На урок», «Всеосвіта», тощо)

Постійно

Заступник з НВР

Педагоги

25

На сторінках шкільного сайту систематично наповнювати рубрику «Наші досягнення» за результатами участі здобувачів освіти у різних конкурсах, турнірах тощо

Постійно кожного року

Директор

26

Відзначати переможців та призерів олімпіад, творчо обдарованих здобувачів освіти на святі «Гордість школи»

Травень кожного року

Адміністрація школи

Педагоги

27

Започаткувати та удосконалити роботу гуртків, направлених на розвиток творчості естетично обдарованих дітей: вокального,

декоративно – ужиткового, хореографічного

2019-2021рр

Заступники директора

28

Проводити творчі звіти учасників гуртків наприкінці кожного навчального року

Травень щороку

Керівники гуртків.

29

Постійно організовувати зустрічі з успішними особистостями, колишніх випускників школи

1-2 рази на рік

Заступники директора Класні керівники

30

Оформлення інформаційно-аналітичного документа: «Моніторинг результативності роботи з обдарованими дітьми»

Травень кожного року

Заступник з НВР

Керівники МО

Методичні заходи на реалізацію проєкту

31

Інформаційні п’ятихвилинки «Науково-методичне забезпечення роботи з обдарованими дітьми» ·

Серпень кожного року

Заступник директора з НВР

32

Круглий стіл «Результативність роботи з обдарованими дітьми»

2021-2022 н.р.

Заступник директора з ВР

33

Нарада при директору «Робота з обдарованими: проблеми і перспективи»

2022-2023

Заступник директора з НВР

34

Методична лабораторія «Шляхи підвищення рівня мотивації саморозвитку здобувачів освіти як основа успішної освітньої діяльності»

2023-2024 н.р.

Заступник директора з НВР

35

Методична рада «Роль наставника у творчому зростанні здобувача освіти»

2024-2025 н.р.

Заступник директора з НВР

 

Очікувані результати:

  • формування банку даних із різноманітних напрямків роботи з обдарованими дітьми;
  • створення системи виявлення та розвитку обдарованих і талановитих дітей;
  • створення умов для їх самореалізації через надання якісних освітніх послуг, особистісно-орієнтований освітній процес, доступ до сучасних і традиційних інформаційних ресурсів.
  • значні досягнення у предметних олімпіадах, конкурсах, турнірах міського, обласного, Всеукраїнського рівня.

 

Проєкт

«Інновації в НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ»

на 2021-2025 роки

 

Мета проєкту:

підвищення рівня майстерності вчителів, спрямування їхньої роботи на реалізацію творчого потенціалу, пошук ефективних шляхів організації освітньої діяльності

Завдання проєкту:

      • оновлення змісту навчання та побудова його на концептуальній основі новаторських освітніх технологій;
      • розвиток системи забезпечення якості освітніх послуг;
      • підвищення ефективності управління якістю освіти в школі;
      • підвищення конкурентоздатності школи в соціумі громади;
      • пошук та розробка ефективних методів освітнього процесу, управління освітнім процесом та професійним розвитком педагогів;
      • упровадження нових та модернізованих форм і методів управлінської діяльності.

 

Шляхи реалізації проекту

Зміст заходу

Термін

Виконавці

1

Теоретична, науково-методична підтримка педагогів до інноваційної роботи, створення сприятливого психологічного клімату.

Постійно

Адміністрація школи

2

Забезпечити участь освітнього закладу у впровадженні Концепції Нової української школи.

Створення ініціативної групи у закладі

2021-2025 рр.

Заступники директора

3

Запровадження інновацій в управлінні освітнім закладом

Постійно

Адміністрація школи

4

Створення картотеки з проблеми «Інноваційні технології освітнього процесу»

2021р.

Заступник з НВР

5

Опрацювання науково-методичної літератури з даної проблеми. Здійснювати інформаційне забезпечення педагогів із питань запровадження освітніх інновацій (ознайомлення педагогічних працівників із науковими процесами, рекомендаціями, іншими матеріалами)

2021 р.

Заступник з НВР

Творча група

6

Вивчення педагогічного досвіду вчителів школи, України

2021 р.

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

7

Діагностування рівня підготовленості педагогічних працівників школи до інноваційної діяльності

2022 рік

Заступник з НВР Психолог

8

Розробка рекомендацій щодо впровадження інновацій у практику роботи школи :

– рекомендувати педагогам для опрацювання сучасні науково-методичні посібники, монографії, рекомендації конференції;

– надавати методичну допомогу педагогам в розробці індивідуальної траєкторії професійного і особистого розвитку.

2022-2023 н.р.

Заступник з НВР Голови МО Творча група

9

Апробація теоретичних положень та методичних рекомендацій

Постійно

Заступник з НВР Голови МО Творча група

10

Проведення роботи з колективом закладу освіти щодо впровадження компетентнісно орієнтованої технології навчання:

– психологічна і мотиваційна підготовка;

– теоретична підготовка.

2022-2023 н.р

Заступник з НВР Голови МО Творча група

11

Створення умов, за яких можлива інноваційна педагогічна діяльність

2021-2025 н.р

Адміністрація школи

12

Аналіз проміжних результатів напрацювань у практику роботи членів творчої групи

2022-2025 н.р.

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

13

Управління процесом впровадження інноваційних знахідок у гімназії

2021-2025 н.р.

Адміністрація школи

14

Освоєння нових педагогічних ідей шляхом залучення педагогів до інноваційної діяльності:

– засідання педагогічної ради, круглі столи, семінари тощо;

– творча діяльність педагогів у методичних об’єднаннях;

– участь у науково-практичних конференціях;

– узагальнення власного досвіду й досвіду своїх колег;

– проходження атестації та сертифікації:

– проходження курсів підвищення кваліфікації;

– самостійна дослідницька, творча робота над темою, проблемою.

Постійно

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

15

Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи: розробка рекомендацій та порад щодо впровадження в практику роботи гімназії інноваційних технологій

2024-2025 н.р.

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

16

Вивчення та узагальнення стану роботи з упровадження інноваційних процесів у школі

2024-2025 н.р.

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

17

Захист напрацювань на засіданнях педагогічної ради, методичної ради

Постійно

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

18

Моніторинг якості інноваційної діяльності

2024-2025 н.р.

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

19

Проєктування оновленого освітнього простору гімназії

2024-2025 н.р.

Заступник з НВР

Голови МО

Творча група

20

Здійснювати діагностику щодо виявлення готовності педагога до інноваційної діяльності (анкетування, аналіз освітнього процесу, участь у методичних заходах)

2024-2025 н.р.

Заступник з НВР

Голови МО

21

Координація та супровід окремих інноваційних проектів

За потребою

Адміністрація школи

22

Конференція «Використання досягнень науки у системі роботи вчителя – основа розвитку творчої особистості здобувача освіти»

2022-2025 рік

Заступник НВР

23

Творча лабораторія «Інновації в освітньому процесі. Шляхи впровадження»

2023-2024 н.р.

Заступник НВР

24

Методична рада «Удосконалення самоосвіти вчителя – чинник професійного зростання»

2024-2025 н.р.

Заступник НВР

25

Круглий стіл «Професійне зростання вчителя у сучасному освітньому просторі»

2024-2025 н.р.

Заступник НВР

 

Очікувані результати:

  • узагальнення основних шляхів, форм, засобів та умов, які забезпечують якісну організацію освітнього процесу;
  • відкритість гімназії до нововведень в умовах динамічного розвитку освіти:
  • ефективна організація науково – методичних структур колегіального управління (науково – методичні ради, малі педагогічні ради, творчі групи, тощо);
  • запровадження інноваційної діяльності в роботі педагогів, адміністрації гімназії;
  • створити у педагогічному колективі о закладу освіти власну модель інноваційного розвитку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проєкт

«Заклад освіти – толерантне середовище: СТОП БУЛІНГ»

на 2020-2022 роки

 

Мета проєкту:

      • сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;
      • скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;
      • організувати профілактичну роботу на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;
      • забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;
      • поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх;
      • налагодити правову пропаганду й освіту через наочну агітацію та шкільну газету.

 

Шляхи реалізації проєкту

№ п/п

Назва заходу

Цільова аудиторія

Термін

Виконавці

 Діагностичний етап

1

Створення бази інструментарію для діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах

 

2020

Психологічна служба

2

Діагностування рівня напруги, тривожності в учнівських колективах:

– спостереження за міжособис-тісною поведінкою здобувачів освіти;

– опитування (анкетування) учасників освітнього процесу;

– психологічні діагностики мікроклімату, згуртованості класних колективів та емоційних станів учнів;

– соціальне дослідження наявності референтних груп та відторгнених в колективах;

– визначення рівня тривоги та депресії учнів.

Усі категорії учасників освітнього процесу

2020-2022

Класні керівники,

практичний психолог гімназії

.

 Інформаційно-профілактичні заходи

1

Обговорення питання протидії булінгу на загальногімназійних батьківській конференції

Батьки здобувачів освіти

Вересень

2020

Директор школи

.

2

Засідання методичного об’єднання класних керівників на тему «Протидія булінгу в учнівському колективі»

Класні  керівники

2020

Заступник директора з ВР

3

Розробка пам’ятки «Маркери булінгу»

Педагогіч-

ний колектив

2020

Заступник директора з ВР

4

Складання порад «Як допомогти дітям упоратися з булінгом»

Учнівський колектив

2020-2022

Практичний  психолог школи

5

Контроль стану попередження випадків булінгу

Нарада при директорі

2020-2022

Директор школи

6

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна гімназія. Маски булінгу»

Педагогіч-ний колектив

2022

Практичний  психолог

7

Вивчення законодавчих документів, практик протидії цькуванню

Педагогіч-ний колектив

2020-2022

Заступник директора з ВР

 Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проведення ранкових зустрічей з метою формування навичок дружніх стосунків

1-4 класи

2020-2022

Класні керівники

2

Створення морально безпечного освітнього простору, формування позитивного мікроклімату та толерантної міжособистісної взаємодії в ході годин спілкування, тренінгових занять

1-9 класи

2020-2022

Класні керівники

3

Робота відеозалу. Перегляд кінострічок відповідної спрямованості

5 – 9 класи

2020-2022

Учитель інформатики

4

Засідання дискусійного клубу старшокласників «Як довіряти й бути вдячним»

8-9- класи

2021

Педагог-організатор

5

Відпрацювання теми особистої гідності в ході вивчення літературних творі, на уроках історії

1-9 класи

2020-2022

Класні керівники, учителі літератури, історії

6

Проведення заходів в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

1-9 класи

10-14 грудня

Класні керівники, учитель правознавства, практичний психолог

7

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Тиждень дитячих мрій та добрих справ»

1-9 класи

2021

Класні керівники, учителі-предметники

8

Проведення заходів в рамках тематичного тижня «Сильні духом»

1-9 класи

2022

Заступник директора з ВР

9

Проєкт «Зупиніться! Моя історія про булінг і кібербулінг»

5-8 класи

2021-2022

Педагог-організатор

10

Листівки, колажі, бюлетені антибулінгового спрямування

5 – 9 класи

2020-2022

Педагог-організатор

11

Фестиваль соціальної реклами

5 – 9 класи

Березень кожного року

Класні керівники, учитель інформатики, педагог-організатор

 Психологічний супровід

1

Діагностика стану психологічного клімату класу

1-9 класи

2020

Практичний  психолог

2

Спостереження під час освітнього процесу, позаурочний час

1-9 класи

2020-2022

Практичний  психолог

3

Консультаційна робота з учасниками освітнього процесу

1-9 класи

2020-2022

Практичний  психолог

4

Профілактично-просвітницька, корекційно-розвивальна робота з учасниками освітнього процесу

1-9 класи

2020-2022

Практичний  психолог

Робота з батьками

1

Тематичні батьківські збори «Протидія цькуванню в учнівському колективі»

1-9 класи

2021

Класні керівники

2

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

1-11 класи

2021-2022

Практичний  психолог

3

Тренінг «Як навчити дітей безпеці в Інтернеті»

За запитом

2021

Практичний психолог

 

Вчитель інформатики

4

Інформаційна робота через інтернет-сторінки

 

2020-2022

Заступник директора з ВР

 

Очікувані результати:

      • створення системи виховної та профілактичної роботи в закладі;
      • допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;
      • навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);
      • профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;
      • створення безпечного толерантного середовища.

 

 

 

 

 

 

 

Проєкт

«Кадрове забезпечення освітнього процесу»

на 2021-2025 роки

 

Мета проєкту:

забезпечення економічних і соціальних гарантій професійної самореалізації педагогічних працівників та утвердження їхнього високого соціального статусу в громаді.

Завдання проєкту:

      • сприяти оптимізації кадрового забезпечення школи;
      • забезпечити сприятливі та комфортні умови організаційно-педагогічної, методичної роботи;
      • створити атмосферу спільної відповідальності за результати освітньої діяльності з боку всіх учасників освітнього процесу;
      • сприяти формуванню систем психологічної та правової освіти, підвищенню компетентності педагогічних працівників.

 

Шляхи реалізації проєкту

Зміст заходу

Термін

Виконавці

1

За результатами діяльності представляти педпрацівників до нагородження відповідними заохочувальними преміями

2021-2025 роки

Адміністрація гімназії

2

Забезпечувати умови для своєчасного підвищення кваліфікації та професійного зростання в міжатестаційний період

2021-2025роки

Адміністрація гімназії

3

Забезпечувати умови для участі педагогів у конкурсах професійної майстерності, здійснення дослідно-експериментальної та інноваційної діяльності

2021-2025 роки

Адміністрація гімназії

4

Здійснювати передплату періодичних та фахових видань

2021-2025 роки

Меценати, спонсорська допомога

5

Оновити та модернізувати методичний кабінет, забезпечити його сучасною науково-методичною літературою та інформаційно-компютерними ресурсами для оптимізації умов самоосвітньої діяльності педагогічних працівників гімназії

До 2024 року.

Адміністрація гімназії

6

Визначити на період до 20 року потреби в педагогічних працівниках

2021 рік

Адміністрація гімназії

7

Забезпечити виплату винагород учителям, учні яких зайняли призові місці на ІІІ, ІV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіадах, у конкурсах-захистах за програмою МАН, у спортивних змаганнях, фестивалях тощо

2021-2022 роки

Адміністрація гімназії

Методичні заходи на реалізацію проєкту

9

Круглий стіл «Професійна етика вчителя»

2022-2023 н.р.

Заступник директора з НВР

10

Семінар «Імідж сучасного вчителя»

2024-2025 н.р.

Заступник директора з НВР

11

Методична рада «Створення умов для педагогічної творчості вчителів»

2021-2022 н.р.

Заступник директора з НВР

 

Очікувані результати:

  • стабілізація кадрового складу закладу освіти;
  • підвищення професійного рівня педагогічних працівників;
  • моральне і матеріальне стимулювання професійної діяльності педагогів;
  • підвищення престижу педагогічної професії в громаді та утвердження соціального статусу вчителя.
 

[1] Адаптивна  школа – освітній заклад, що враховує можливості всіх учнів, орієнтованої на задоволення їх різноманітних пізнавальних потреб та інтересів, що забезпечує умови для їхнього життєвого самовизначення і самореалізації. Дана модель школи передбачає відкритість для дітей з різними можливостями і здібностями, незалежно від їх схильностей, матеріальної забезпеченості, здоров'я, психологічних особливостей. Така школа прагне, з одного боку, максимально, адаптуватися до учнів, з їх індивідуальними особливостями, з іншого - по можливості гнучко реагувати на соціокультурні зміни середовища. Головним підсумком такої двосторонньої діяльності школи є адаптація дітей до швидко змінюваного життя».


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було підтверджено